Gisteren is het tweeduizendste bezoek aan dit blog
geregistreerd. Een heuglijke mijlpaal! Hieronder sta ik er bij stil, maar niet
zonder dat jij, beste blogbezoeker, er wat aan hebt.
Het tweeduizendste bezoek heb ik hieronder in een
persbericht verwerkt. Allereerst geef ik je tips voor het schrijven van een
persbericht, vervolgens pas ik ze toe in het voorbeeld.
Persberichttips
- Kom alleen met een persbericht als je iets nieuws te melden hebt
- Nieuws is nieuws als het publiek het zo ervaart
- Verzin een kop die de lading dekt en prikkelt tot lezen
- Zet het belangrijkste bovenaan
- De eerste alinea of alinea’s geven antwoord op wie, wat, waar, wanneer, waarom en hoe (de 5 W’s en de H)
- Beetje p.r. mag, maar vermijd commercie
- Voeg als het even kan een betekenisvol citaat toe
- Geef in een noot voor de redactie je bereikbaarheid door
Voorbeeld (fictief)
persbericht
10 februari 2011
Tweeduizend bezoeken aan Berts communicatieblog
Het blog berthansma.blogspot.com is sinds de
start op 2 september 2011 tweeduizend keer bezocht. Dat is meer dan blogger
Bert Hansma verwachtte. Het blog met communicatietips voor professionals trekt
gemiddeld 12 bezoekjes per dag.
De Hoogeveense blogger Hansma is
verheugd over de aantallen, maar relativeert ze ook. “Hartstikke leuk. Dit stimuleert. Maar niet alleen de cijfers zijn
belangrijk. ‘Many of the things
you can’t count, really count,’ om met Albert Einstein te spreken. Ik vind het
leuk en belangrijk m'n kennis te ordenen en dan te delen om een ander te helpen.”
Per maand verschijnen vier tot vijf berichten op het blog. Het best bekeken bericht is Uitgangspunten voor je communicatie (103
keer) en het minst bekeken bericht is Vijf gouden tips voor debaters en hun achterban (48 keer).
--
Noot voor de redactie:
Voor meer informatie: Bert Hansma,
06-57077860
Geen opmerkingen:
Een reactie posten