Sterke merken communiceren goed. Het team erachter maakt contact met relaties en klanten en weet het contact te
behouden. Wat zit er achter die goede communicatie? Vaak zijn er vier kenmerken
van een succesvolle marketingcommunicatie.
- De communicatie
is consequent: alle uitingen worden in dezelfde huisstijl gebracht
met een achterliggende kernboodschap.
- De communicatie
is eenvoudig: de huisstijl blinkt uit in eenvoud. Daardoor zijn
de merkcampagnes herkenbaar en gemakkelijk te onthouden.
- De communicatie
heeft kwaliteit. Het merk is gestyled, getest en doorontwikkeld.
- De communicatie
is ondersteunend aan de inhoud. De promotie is geen gebakken lucht
maar verwijst naar werkelijke kwaliteiten van het product of de dienst.
Hou ze in de gaten die vier, mocht je met marketingcommunicatie aan de slag gaan.
Bert en Vera, gefeliciteerd met jullie succes. Ik denk dat met name het consequent zijn erg belangrijk is . En dat is alleen mogelijk als iedereen wil meewerken. En dat is al een pretatie op zich !
BeantwoordenVerwijderenGroet, Oebele
Dank je Oebele.
BeantwoordenVerwijderen