vrijdag 7 oktober 2011

Hoe doen sterke merken de marketingcommunicatie?

Sterke merken communiceren goed. Het team erachter maakt contact met relaties en klanten en weet het contact te behouden. Wat zit er achter die goede communicatie? Vaak zijn er vier kenmerken van een succesvolle marketingcommunicatie.
  1. De communicatie is consequent: alle uitingen worden in dezelfde huisstijl gebracht met een achterliggende kernboodschap.
  2. De communicatie is eenvoudig: de huisstijl blinkt uit in eenvoud. Daardoor zijn de merkcampagnes herkenbaar en gemakkelijk te onthouden.
  3. De communicatie heeft kwaliteit. Het merk is gestyled, getest en doorontwikkeld.
  4. De communicatie is ondersteunend aan de inhoud. De promotie is geen gebakken lucht maar verwijst naar werkelijke kwaliteiten van het product of de dienst.
Hou ze in de gaten die vier, mocht je met marketingcommunicatie aan de slag gaan.

2 opmerkingen:

  1. Bert en Vera, gefeliciteerd met jullie succes. Ik denk dat met name het consequent zijn erg belangrijk is . En dat is alleen mogelijk als iedereen wil meewerken. En dat is al een pretatie op zich !
    Groet, Oebele

    BeantwoordenVerwijderen